Skip to Main

Välkommen till Mo Bygdegård

Varmt välkommen till Mo Bygdegård. Bygdegården finns till för alla i bygden som vill ha en plats att utöva aktiviteter på eller utnyttja för högtider och sammankomster.

Bygdegårdens största aktivitet är Classic Motor Monday som gör det ekonomiskt möjligt för samlingslokalen att leva vidare. Där träffas motorintresserade och andra på måndagar under juni, juli och augusti för att fika och prata samt beskåda olika fordon. ClassicMotorMonday (bil-och mc-träffar) hålls måndagar under juni-juli-augusti mellan 18:00-21:00. Start den 15 juni, avslut den 17 augusti.

Mo Bygdegård finns mellan Söderhamn och Bollnäs vid riksväg 50.

Inlägg från facebook

Vi ses väl på midsommar? 🥰

1

På måndag smäller det – SÄSONGSPREMIÄR ✨

21

Vi hyr ju även ut vår fantastiska fina Bygdegård, både till föreningar, privatpersoner och företag eller som i det här fallet Hälsinglands utbildningsförbund ✨ Det var säsongens sista uthyrning och vi öppnar upp igen till hösten. Intresserad av att hyra? Skicka en förfrågan till 073-438 92 20 eller besök vår hemsida https://www.mobygdegard.se/ 🙌🏻

14

Visste ni att vi har som tradition att anställa ungdomar under sommaren? Det är viktigt för oss att värna om våra unga och ger därför fem ungdomar möjlighet till sommarjobb under Classic motor mondays varje år. I år har vi fyra tjejer som gör sin andra respektive tredje sommar men vi välkomnar också Oliver in i gänget som gör sin första sommar ✨ Arbetsuppgifterna är allt från att göra tårtor, flippa hamburgare på grillen, plocka disk, sköta diskmaskinen, stå i café och ta emot gästerna. Ja, allt som hör kvällen till egentligen! Det är givande att få vara en arbetsgivare som många gånger är deras första kontakt med arbetslivet och ni besökare bidrar till detta på ett helt fantastiskt sätt! Våra tjejer har längtat hela året efter att få komma tillbaka och Oliver har redan kommit in sig i gänget så nu laddar vi upp för en trevlig sommar tillsammans 🌸 Vi ses väl?

164
2 Kommentarer

Idag har vi rest tältet som kommer att vara hamburgarservering i sommar 🙌🏻✨ Tur att vi har våra “gubbar” som donar på, vad skulle vi göra utan dem?

71

Ni har väl inte missat att vi tillsammans med MO Hembygdsförening har midsommarfirande? 🌸 Kom och gör oss sällskap, lyssna till riksspelman och kolla på folkdans innan de bjuder upp till dans kring midsommarstången ✨ Du kan även fika en klassisk jordgubbstårta eller varför inte inta hela lunchen hos oss med en silltallrik? 🤤

1

Bli medlem

Vill du vara med och stödja Bygdegården? Bli medlem du också!

Betala in årsavgiften 250 kr/hushåll till:
BG: 5785-5942.
Swish: 123 411 56 30

Ange namn som meddelande/avsändare. Medlemsavgiften är ditt stöd för att hålla landsbygden levande!